Ганган вважає, що Антимонопольний комітет має контролювати сумлінність реклами в момент виходу продукту.

За словами адвоката, виробники часто лукавлять / фото УНІАН Володимир Гонтар

За словами адвоката, виробники часто лукавлять / фото УНІАН Володимир Гонтар

Для того, щоб зменшити кількість неякісних товарів, Антимонопольний комітет має контролювати сумлінність реклами в момент виходу продукту.

Таку думку в блог для OBOZREVATEL висловив адвокат В'ячеслав Ганган. За його словами, виробники часто лукавлять, вказуючи інгредієнти, яких у складі немає, і навпаки – не вказуючи ті, які є.

Ганган зазначив, що, наприклад, щоб продати товар, виробники можуть написати на етикетці "продукт № 1", "провідні експерти рекомендують", проте ніхто цих експертів в очі ніколи не бачив, ніхто не знає, в якій категорії "продукт №1" дійсно перший.

"Це все прояви недобросовісної конкуренції, тому що подібні рекламні хитрощі дозволяють підвищити ціну продукту. Неприємно, але, здавалося б, не дуже страшно. Поки не виявляється, що напис "не викликає алергічних реакцій" на упаковці дитячого засобу, таке ж рекламне лукавство. В даному випадку гіпоалергенні властивості продукту - це його конкурентна перевага, оскільки батьки, вибираючи для своєї дитини максимально відповідний і доступний за ціною продукт, орієнтуються на цей напис. Якщо він не відповідає дійсності, продукт може завдати дитині шкоди", – зазначив експерт.

На його думку, безконтрольне виробництво і реклама продуктів призводить до проблем і необхідне ефективне рішення.

"Мені таким рішенням бачиться контроль реклами в момент її виходу. Має бути стандарт відповідності того, що написано на етикетці продукту, його вмісту. Якщо на засобі написано "Не викликає алергічних реакцій", має бути проведена відповідна експертиза Міністерства охорони здоров'я", – написав Ганган.

Адвокат додав, що механізм має бути жорстким: за випуск продукції, склад якої не відповідає зазначеному на етикетці (тобто, за випуск продукції з недобросовісною рекламою), штрафи мають накладатися автоматично. У той момент, коли підприємець випускає свою продукцію, він вже повинен пройти певну процедуру узгодження. Він підписується, що даний склад, який надається на перевірку, є оригінальним. У разі поширення іншого складу, який не відповідатиме заявленому, на нього автоматично накладається штраф.

"Так, це додаткова бюрократична процедура, але вона дозволить уникнути безлічі перевірок надалі. Крім того, є питання відповідальності продавця. Думаю, варто ввести додаткові санкції щодо рітейлерів, які продають товар з недобросовісною рекламою. Вони теж повинні нести за це відповідальність. Таким чином, ми будемо контролювати та стадію випуску товару, і стадію його продажу, а не займатися вже потім боротьбою з наслідками", – підсумував Ганган