Останні дні виявилися багатими на події навколо Мінської тристоронньої контактної групи (ТКГ). Фактично Україна одноосібно взялася реформувати мінські переговори через зміну формату своєї участі у них.

У вівторок президент Зеленський своїм указом кардинально змінив підхід до формування української делегації в ТКГ, а у середу керівник ОПУ Андрій Єрмак офіційно запропонував "нормандській четвірці" залучити "голос Донбасу" до переговорів у Мінську.

Що стоїть за цими нововведеннями та пропозиціями? Як це може змінити переговори?

І головне – чи несуть ці рішення реальну небезпеку та проблеми для України? Адже на тлі скандально відомої ідеї про створення "Консультативної ради" є всі підстави ставити таке запитання.

Та на щастя, цього разу про нову "мінську зраду" не йдеться. Пояснюємо, чому.

Хто поїде в Мінськ?

Коротко нагадаємо суть проведених змін.

Ще ніколи рівень представництва України при ТКГ не був таким високим.

Так, представниками України в усіх робочих підгрупах стали заступники міністрів або глави парламентських комітетів. Першим заступником глави української делегації став віцепрем’єр Олексій Резніков. Він, а також глава делегації Леонід Кучма можуть самі додатково визначати, кого ще варто долучати до роботи у Мінську – від експертів до чиновників та депутатів.

Такі зміни, за задумом Банкової, мають дві мети.